Monday, August 2, 2010

Tersalah daun.

Seperti yang dijangkakan ~ muka rentung, tangan pon dah itam.

Tapi seronok. Sampaikan GPK pon tanya : "Seronok?" Pantas aku mengangguk, walaupun penat.

Hari ini sekolah cuti peristiwa bersempena hari sukan itu.

Menonton (menonton aje) adik aku Shakira memasak paprik. dia mintak aku ambikkan daun limau purut di luar rumah. aku pon laju je la nak pegi ambik sambil membayangkan rupa bentuk daun tersebut. bila sampai kat luar rumah, aku pon ambik la daun yang kurasakan daun limau purut itu, sambil mencium-cium baunya.

Sampai masa adik aku nak masukkan daun tu dalam kuali, dia menjerit sambil mencampakkan daun tersebut ke atas kabinet. "Ni bukan daun limau purut!!!!"

Sepantas The Flash, dia berlari ke luar rumah barangkali untuk mendapatkan daun yang sebenar.

Aku tersengih sendiri. tadi cium-cium daun tu macam bau daun limau purut.

Sekali bukan daaa... hehe..

No comments:

Post a Comment