Thursday, August 12, 2010

Polis plastik.

Tadi kat skolah, masa aku mengajar muzik di kelas 3 Intelligent, aku mengajar lagu "Kerja Bapaku". Jadi aku pon saje je lah bertanya pekerjaan ayah mereka. Sampai giliran murid yang terakhir, dia menjawab :

"Polis plastik"

Satu kelas macam "Haaahhh???"

Dengan yakin, budak tu menjawab lagi, "Polis plastik."

Aku masih kebingungan. Mungkin bukan aku saja, tapi kesemua rakannya juga.

Tiba-tiba seorang rakannya bertanya, "Wehh, polis plastik ke polis trafik?"

Dia tersengih. "Ha, polis trafik."

Aku tahan gelak. Tetapi kanak-kanak yang lain tidak.

5 comments:

  1. adik aku nama Taufiq.

    masa kecik dia sebut polis taufiq

    ReplyDelete
  2. anem : haha, tp bdk tu mmg confident je.

    akem : wahh, adik ko. tu lg confident tu. haha.

    ReplyDelete
  3. macam menang dan benang yek.

    hahah.

    budak-budak, memang comel. yang perasan mcam budak-budak, memang annoying :P

    ReplyDelete
  4. kuey-san :ha'ah,mcm menang dn benang.org yg prasan mcm budak2?sape tu?hehe.

    ReplyDelete